Rabobank publiceert maatschappelijk jaarverslag 2018 Samen meer bereiken in een snel veranderende samenleving

donderdag, 14 maart 2019 18:27

Rabobank publiceert vandaag haar maatschappelijk jaarverslag 2018. De bank legt hierin zowel maatschappelijke als financiële verantwoording af. Ook illustreert het uitgebreide verslag de groei van Rabobank in 2018 en de betekenis die de bank levert aan mens, milieu en maatschappij.

Hierbij zoomen we ook in op lokale impact in Nederland via onze 101 lokale banken. Rabobank wil als betekenisvolle coöperatieve bank en leidende F&A bank een belangrijke bijdrage leveren aan de welvaart en het welzijn in Nederland en aan het duurzaam voeden van de wereld. Met de missie “Growing a better world together” geeft de bank hier concreet vorm aan. Het resultaat: ondersteuning van diverse pakkende initiatieven in Nederland en internationaal, meer tevreden klanten, bijdrage aan baanbrekende innovaties en betere financiële resultaten. Op 14 februari werden de jaarcijfers al bekendgemaakt. Het geïntegreerde jaarverslag 2018 bevat ook de jaarrekening 2018 en het Pillar 3 report.

Blijvend het verschil maken

Onlangs is er een nieuw inrichtingsmodel voor de lokale banken doorgevoerd. Met name in de regio wordt de impact hiervan gevoeld. Ondanks deze veranderingen wil Rabobank in Nederland lokaal en in de regio blijvend het verschil maken. Met het oog op de veranderingen in de maatschappij staat het versterken en aanpassen van onze digitale dienstverlening de komende jaren voorop. Onze insteek daarbij is en blijft een goed contact met onze klanten en leden.

Maatschappelijke bijdrage in regio Hart van De Meierij

Een van de speerpunten om blijvend het verschil te maken is klanten verder helpen op het gebied van zelfredzaamheid, ondernemerschap en digitalisering. Ook het versterken van de lokale leefomgeving en bijdragen aan een duurzame voedselproductie zijn belangrijk. Naast het jaarverslag 2018 publiceren alle 101 lokale Rabobanken een compacte infographic met hun maatschappelijke impact in de regio. Zo ook Rabobank Hart van De Meierij. Directievoorzitter René Jansen over de maatschappelijke rol en bijdrage van deze lokale bank voor de regio: “We zijn trots op de resultaten die wij samen met onze leden, klanten en partners gerealiseerd hebben”.

Bekijk de infographic met maatschappelijke impact in onze regio op www.rabobank.nl/hvdm

Bekijk het landelijke jaaroverzicht 2018

Lees meer over onze resultaten en verslagen

Plaats reactie

Alle reacties worden voor plaatsing op de website vooraf gecontroleerd door de beheerder van deze website, uit zijn/haar beslissing kunnen geen rechten ontleend worden
Reacties met vloekwoorden en/of het gebruik van schuttingwoorden worden niet geplaatst.

Beveiligingscode
Vernieuwen